Previous
San Lorenzo
Auckland City
2
1
FT
Game Details
AFC Bournemouth
Liverpool
1
3
FT
Game Details
Tottenham Hotspur
Newcastle United
4
0
FT
Game Details
Real Sociedad
Real Oviedo
2
0
FT
Leg 2Aggregate: 2 - 0
Game Details
AC Ajaccio
Paris Saint-Germain
1
3
FT
Game Details
Borussia Dortmund
VfL Wolfsburg
2
2
FT
Game Details
Thailand
Malaysia
2
0
FT
Leg 1
Game Details
ES Setif
Western Sydney Wanderers
(5) 2
(4) 2
FT
Game Details
Next

Is a title challenge possible for Man Utd?

Manchester United
Read
By ESPN Staff

Villa boss paid damages by tabloid website

Aston Villa manager Martin O'Neill has accepted "substantial damages" and an apology for a website article alleging there were strong grounds to suspect he told lies about a transfer deal. Paul Hackney, a solicitor representing O'Neill, told Mr Justice Eady at the High Court in London that tabloid/comic website Football 365 made the allegations in May 2008 under the headline "Porkies?".

"It now appears that the defendant had republished a libellous allegation from the back page of The Daily Mirror published earlier that day."

The Daily Mirror article, headed "Fair Kop", claimed that Liverpool manager Rafael Benitez had exposed O'Neill by revealing they had spoken about Aston Villa captain Gareth Barry transferring to Liverpool.

The solicitor said The Daily Mirror immediately published an apology on its back page when it was advised of the libel.

He said 365 Media Group, Football 365's owners, had accepted the "Porkies" article defamed O'Neill and it had been removed immediately from the website.

"The allegations have caused the claimant severe damage to his reputation and serious embarrassment and distress.

"The matter was made worse in the claimant's eyes because the article complained of was first published on May 9, just 16 days after the defendant had made a public apology in open court in respect of the publication of an earlier libellous article concerning the claimant's alleged transfer dealings which the defendant accepted was completely untrue.

"It appeared to the claimant that there was a campaign by some of the employees of the defendant to try and undermine the claimant's reputation. The defendant has since confirmed to the claimant that following an investigation it concluded that there was no campaign against the claimant."

He said the defendant accepts that the allegations are totally without foundation and a lawyer representing 365 Media Group was in court to offer an unqualified apology for publishing the article and has offered to pay a substantial sum in damages and legal costs.